SELAMAT DATANG KE BLOG CHIQ...CHIQ MENULIS UNTUK ISALM BUKAN UNTUK HIDUP MELAYU ...ISLAM MENYULUH KEBENARAN ANTARA MELAYU PAS DENGAN MELAYU UMNO..

Selasa, 24 Februari 2009

Hujah dangkal calon naib presiden Umno

Berhujahlah calon naib presiden umno,
1)Apabila ditanya Dr.Agus " apa pendapat DS bila hampir semua golongan muda menolak perjuangan umno?"
a) Kata Tamby Chiss" orang muda sebenarnya hilang rasa petriotik terhadap negara". Ulasan: Bagi umno tak sokong parti Barisan Najis tak cintakan negara, mengapalah bangang sangat bakal pemimpin tertinggi umno ni.. patutlah umno semakin irrelevent dengan genarasi muda.

b) Kata pula Shyed Hamisss" Kita perlu mendekati golongan ini dan bagi penerangan mengenai insperasi kita yang tak sampai kepada mereka" Ulasan: Berapa banyak dah umno guna jabatan kerajaan secara harammmm untuk kepentingan parti ( TV1,2,3,9 hata Astro,news paper, sekolah,Felda,risda, PLKN malah beribu lagi) tak cukup lagi ke keadah nak dekati dan nak terang kat golongan muda...sebenarnya orang mudah dah ada media baru( bukan lagi macam zaman mak ayah kami dulu) Orang muda buka bodoh boleh dicucuk hidung macam orang umno tu.

2) Apabila ditanya Dr.Agus lagi " apakah cara DS Nizar mengadap raja dan memohon sembah durhaka di atas nasihat Raja untuk melepaskan jawatan MB perak itu dikira durhaka oleh pimpinan umno totok. walaupun dengan jelas para ahli bahasa menegaskan ungkapan itu adalah bahasa istana dan ia sopan untuk memohon berbeza pendapat.
a) Apa kata Tamby Chiss " itu kata-kata yang memang mendurhaka kepada raja. Ulasan:... jangan komen...tinggi sungguh tassauf bahasa melayu Tamby Chisss,mengatasi ahli bahasa dan pustaka yang bagi penerangan pasal ni.... lagi banya pemimpin umno bercakap makin jelas kebodohannya.
b) Apa kata Shyed Hamisss pula : Serupa dengan kata-kata Tamby Chiss tadi... Ulasan: memang kepala pemimpin umno kelabu asap semuanya..... tarak yang boleh digunapakai satu pun. Mari kita nyahkan pemikiran umno dangkal dari anak-cucu-cicit kita... ariyoss

Tiada ulasan:

Catat Ulasan